Loveat Catering logo

Blog

food-salad-restaurant-person

Jak jeść mniej? Proste i skuteczne sposoby

Odżywiasz się zdrowo, a mimo to tyjesz? Masz problem z zachowaniem umiaru i ciągle czujesz się „pełny”? Dobrze trafiłeś, bo z tego artykułu dowiesz się jak sobie radzić z jedną z najczęstszych przyczyn otyłości – z dostarczaniem zbyt dużej dawki kalorii w stosunku do potrzeb. Czasem, nawet mimo zdrowego trybu życia, zauważamy u siebie pojawienie się tzw. zbędnego tłuszczyku. Przyczyn takiego stanu może być oczywiście wiele, a jedną z nich jest brak umiaru w wielkości nakładanej porcji. Dlatego przygotowaliśmy kilka prostych wskazówek, które powinny wyeliminować problem z przejadaniem się.

Catering dietetyczny zapobiega przejadaniu się

Zacznijmy od najbardziej skutecznego sposobu – po prostu wykup dietę w cateringu dietetycznym. To wprost genialne rozwiązanie, które zdecydowanie eliminuje problem ze zbyt dużymi porcjami i powoduje wprowadzenie w życie zdrowych nawyków żywieniowych. Przy natłoku obowiązków czasem trudno znaleźć czas na przygotowywanie 5 posiłków dziennie. W efekcie jemy rzadziej, ale za to ogromne i nieproporcjonalne do naszego zapotrzebowania porcje. Natomiast posiłki oferowane przez catering na dowóz są dobrane tak, żeby nie były ani zbyt duże, ani zbyt małe. Słowem są optymalnej objętości, przy zachowaniu właściwych proporcji składników odżywczych takich jak białko, tłuszcz i węglowodany oraz witamin i składników mineralnych. Znajdziesz tam wszystko, co jest potrzebne do stosowania zdrowej, racjonalnej diety, a przy tym zminimalizujesz ryzyko przygotowywania i nakładania zbyt obfitych porcji. Dodatkowo rozwiązanie z pudełkami na dowóz spowoduje, że Twoje odżywianie stanie się regularne i zorganizowane, a Ty sam stracisz ochotę na podjadanie niezdrowej żywności między posiłkami 🙂 Brzmi kusząco, prawda? Jeśli zdecydujesz się na catering, dokładnie przeanalizuj ofertę i wybierz wariant, który Ci najbardziej odpowiada – do wyboru masz dietę standard, wege+fish, dla sportowców i bezglutenową.  Pamiętaj, że masz też do wyboru różne warianty jeśli chodzi o kalorie, co oznacza że nie musisz być na diecie odchudzającej, żeby skorzystać z usług cateringu dietetycznego.

Domowe sposoby na przejadanie się

Jeśli jednak wolisz przygotowywać samemu swoje posiłki, musisz skupić się na kilku ważnych sprawach. Przede wszystkim zastosuj prostą sztuczkę z zamianą talerzy. Nakładaj jedzenie na małe talerzyki, a oszukasz swój mózg i zjesz o 30% mniej.  Porcja będzie wyglądała na znacznie większą niż jest w rzeczywistości, a to sprawi że szybciej poczujesz się najedzony. To działa! Na podobnej funkcjonuje jedzenie mniejszymi sztućcami – jakby nie patrzeć, pokusa zjedzenia sporej porcji zupy znacznie maleje, kiedy musimy to zrobić łyżeczką do herbaty. Sposób może nieco zabawny, ale skuteczny 🙂 Po drugie pamiętaj, że nasz organizm rejestruje zapełnienie żołądka dopiero po kilkunastu minutach. Dlatego zawsze jedz powoli, a od stołu odchodź z lekkim uczuciem tzw. „niedojedzenia”. Po chwili na pewno poczujesz, że jednak jesteś najedzony do syta. Kolejna sprawa to oczywiście nie dopuszczanie do napadów wilczego apetytu. To oczywiste, że mając pusty żołądek mamy ochotę pochłonąć wszystko i w każdej ilości. Dlatego tak ważna jest regularność posiłków, która sprawia że ciągle jesteśmy najedzeni i nie rzucamy się na wielkie porcje jedzenia. Ostatnia porada, która może pomóc w kontrolowaniu ilości zjadanego jedzenia, to niespożywanie posiłków przed telewizorem. Brzmi znajomo? No właśnie. Badania wykazują, że rozpraszając się w czasie posiłku, spożywamy aż o 15% więcej niż kiedy skupiamy się tylko i wyłącznie na naszym talerzu. Dlatego na czas obiadu należy wyłączyć komputer, telewizor, telefon komórkowy czy nawet radio i po prostu spokojnie, powoli cieszyć się posiłkiem.

Te proste rady na pewno pomogą Ci w dostosowaniu wielkości porcji do potrzeb swojego organizmu. Pamiętaj jednak, że oprócz umiaru liczy się także jakość jedzenia. Zdrowe jedzenie + umiar + aktywność fizyczna to klucz do zdrowia na długie lata 🙂

 

test